העידן העכשווי מביא עמו חידושים תרבותיים וחברתיים רבים אשר לא היו נהוגים או מוכרים בעשורים קודמים, בטח שלא במאה הקודמת. העבודה  הפכה להיות מרכז העניינים והחיים של האדם המערבי: הוא מבלה בה את רוב שעות היום שלו, היא מהווה את מקור ההגדרה העצמית שלו, את הקליקה החברתית שאליה הוא מרגיש שייך, את מעגל הקולגות שאיתם האדם נושא ונותן ואת המקום בו האדם מבטא את מיטב יכולותיו ותכונותיו האישיות. לא בכדי, הפך מקום העבודה של האדם למוסד משמעותי כל כך בחיינו.

בעידן בו מקום העבודה שואב אנרגיות רבות, יותר ויותר מנהלים מבינים כי יש חשיבות רבה בהשקעה באיכות חייו של העובד וברווחת החיים שלו. עובד מרוצה הוא עובד שאוהב להגיע לעבודה ונהנה מעבודתו, עובד המזוהה עם החברה, מייצג אותה נאמנה ופועל כמיטב יכולתו על מנת להגשים את מטרות הארגון. מה הן הדרכים הטובות ביותר ליצור נאמנות למקום העבודה? מסתבר כי פעילויות גיבוש לעובדים הפכו להיות בשנים האחרונות ההייפ הגדול ביותר שהופך עובדים לעובדים מרוצים.

פעילויות גיבוש לעובדים – הדרך הטובה ליצור זהות ארגונית מגובשת

מגוון עצום של פעילויות לגיבוש העובדים מוצעות כיום עבור סוגים שונים של ארגונים וחברות. ארגונים קטנים, למשל, יוכלו ליהנות מפעילויות של דינאמיקה חברתית המרחיבים את מידת האמפתיה בין העובדים בארגון ואילו ארגונים גדולים יותר הכוללים מספר גדול של עובדים יכולים ליהנות מימי גיבוש וכיף הכוללים אטרקציות ספורטיביות, תחרויות אינטלקטואליות, חופשות שונות ברחבי הארץ המערבות משחקים משותפים ועוד. כאשר העובדים חוזרים הביתה לאחר פעילות גיבוש ארגונית, הם חשים מותשים אך מועצמים ומרוצים, מסופקים ושבעי רצון מהמעורבות החברתית שלהם בקרב החברים לעבודה.

האפשרות ליהנות מנוכחותם של העובדים האחרים במקום העבודה ללא הלחץ להספיק את היעדים הנדרשים, הזמן הפנוי לקיום שיחות פנאי ולדבר על הא ועל דא – רגעים אלו הם אלו שהופכים את עובדי הארגון למגובשים יותר ולכאלה שכיף להם לעבוד אלו עם אלו. באופן עקיף, פעילויות גיבוש ארגוניות מביאות לתוצאה יצרנית גבוהה ופורייה יותר הודות לשיפור היחסים הבין אישיים בין העובדים, שיפור מיומנויות התקשורת והגברת האמפתיה בין עובדים אשר עד לא מזמן רק אמרו "שלום" זה לזה.