רישיון רחפן מחיר

כלי טיס בלתי מאוישים הם אחד הפיתוחים היותר מעניינים של המין האנושי, ובפרט מושך את תשומת הלב של כולנו הרחפן. בשמי הארץ כבר מרחפים במקומות שונים לא מעט רחפנים, למגוון מטרות, ועל פי כל התחזיות השימוש בכלי זה – שנע בזכות כוח העילוי שיוצר מדחף – רק ילך ויגדל, ובקצב מהיר מאוד. באופן טבעי כשיש צורך לקבל רישיון רחפן מחיר התהליך הוא שיקול משמעותי, וכדאי לדעת מהן העלויות הצפויות.

באילו מקרים יש צורך ברישיון לרחפן?

קודם כל חשוב להבין שישנם מספר סוגים של רישיונות לרחפן – גם רישיון לכלי הטיס עצמו (בדומה לרישיון רכב), גם רישיון הטסה (בדומה לרישיון נהיגה) וגם רישיון שנקרא "מפעיל אווירי" אשר מיועד לחברות אשר עושות שימוש ברחפנים.

עוד כדאי לדעת שלצורך שימוש פרטי, בשעות הפנאי וכפעילות מהנה, אין צורך ברישיון. המקרים שבהם נדרש הליך רישוי הוא כשרוצים להשתמש בכלי הטיס למטרות מסחריות, וכשזה המצב השאלה האם עבור הוצאת רישיון רחפן מחיר התהליך גבוה או משתלם היא כמובן שאלה כלכלית.

עלויות הוצאת רישיונות לרחפן

קבלת רישיון לכלי הטיס עצמו כרוכה באגרה בגובה 530 ₪ (כל הסכומים מעודכנים ל-2020). תנאי נוסף הוא שמדובר במוצר מדף, כלומר רחפן של חברה שמוכרת ע"י רשות התעופה האזרחית (רת"א) ושלא בוצעו בו שינויים. רחפנים אחרים ייבחנו בקפידה על-ידי רת"א.

רישיון מטיס בסיסי מחייב מעבר הכשרה. מחיר ההכשרה נע בין 1,000 ל-2,000 ₪. עלות המבחן העיוני שעורכת רת"א היא 360 ₪, ועבור טסט – מבחן מעשי שאותו נדרשים לעבור מבקשי רישיון מטיס של עד 25 ק"ג – תשלום האגרה הוא 1,650 ₪.

חברות נדרשות כאמור גם לקבל רישיון מפעיל אווירי, שעבורו יש לשלם אגרה שנתית של 1,160 ₪.

האם כשרוצים להוציא רישיון רחפן מחיר הפעולה הוא השיקול היחיד?

כאמור לקראת הוצאת רישיון רחפן מחיר הפעולה הוא פרמטר מרכזי. יחד עם זאת חשוב להדגיש שגם לאיכות התהליך יש חשיבות רבה – גם כדי שתוכלו לדעת ברמה גבוהה של ודאות שאכן תקבלו את הרישיון הנכסף, וגם כדי לרכוש את היכולות החיוניות לצורך הפעלה בטוחה ויעילה של כלי הטיס. 

בנוסף, רק תוכניות הכשרה מאושרות ע"י רת"א מאפשרות קבלת רישיון מטיס, ולכן כדאי לבחור בחברה מוכרת ו-ותיקה דוגמת פריפלייט, שמפעילה בית ספר למקצועות ההטסה.