וו גרירה

וו גרירה, כשמו כן הוא, מדובר באביזר המאפשר חיבור של מטען גדול לרכב הפרטי. אפשר שמדובר בעגלה עם ציוד, אפשר שמדובר באופנוע ואפילו בקראוון במקרים מסויימים. לא כל רכב יכול לסחוב כל משקל ובדרך כלל, רכב פרטי המאושר לגרירה יגרור עד 750 ק"ג. כך גם מותאם הוו לגרירה, לעומס של עד 750 ק"ג. יש רכבים שאין להם אישור להתקנת וו גרירה והנתון הזה מצוין בהוראות היצרן לרכב. דגמים שונים של רכב, בחלקם מותר להתקין ובחלקם אסור. שוב, הדבר תלוי בהוראות היצרן ומופיע בהוראות המצורפות לרכב ואו ברשיון הרכב, במקרה של רכב משומש. הדבר נכון, אגב, גם למכוניות היברידיות, בדגמים מסויימים אפשר ובאחרים אסור.

התקנת הוו יכולה להתבצע רק על ידי מתקין מורשה לכך. ההתקנה עצמה אינה מסובכת אבל היא דורשת ידע והיכרות טובה עם המנגנון. ישנם שני סוגים של וו גרירה. האחד הוא תפוח על שם צורתו והשני הוא וו משולב, תפוח עם תוספת. התפוח עצמו הוא הבולט מן הרכב והמתלה שלו מותקן בפגוש האחורי. המתלה גדול, אורכו כרוחב הפגוש והוא מחובר משני צידיו לדפנות הרכב. כאמור, החלק הזה מוסתר והתפוח גלוי.

וו גרירה נשלף

בדגם הזה הנהג עצמו יכול לשלוף את וו הגרירה ולהתקינו שוב אבל מדובר רק בחלק הבולט מחוץ לרכב. ווי הגרירה האלה מחוברים לתחתית הרכב באמצעות ידית עם קפיץ והנהג יכול להסירם. לחיצה על הקפיץ, משיכת התפוח וסגירה של החיבור אל הרכב. וו גרירה נשלף מתאים לנהגים הנוסעים הרבה בתוך העיר ומשתמשים בנגרר רק מדי פעם. התפוח יכול לסרבל את החניות כי הוא מוסיף אורך של 10-20 ס"מ לרכב.

התקנת הוו דורשת אישור של מכון הרישוי אבל יש מתקינים המחזיקים באישור כזה ומבצעים את הדיווח למשרד הרישוי במקום הנהג. הם גם מתקינים את החיבור החשמלי של הוו אל המערכת שברכב, שכן הנגרר נדרש לאורות, לפנסי ערפל ועוד. הגרירה דורשת גם שימת לב נוספת בנהיגה וכדאי לקבל את כל הטיפים מן המתקין, בעיקר לגבי ירידות והאטה.